dinsdag 9 juli 2013

Constantijn Dolmans gekozen tot lijsttrekker

Constantijn Dolmans is door de leden van D66 Rijswijk gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

Constantijn woont ruim twintig jaar in Rijswijk en is onder andere actief als vrijwilliger voor het Rijswijks Jeugd Theater en bestuurslid van de RK Bonifatiusparochie in Rijswijk. Hij was eerder voorzitter van de landelijk verkiezingsprogrammacommissie van D66 en hoofdredacteur van IDEE, het tijdschrift van de Hans van Mierlo Stichting. Constantijn is jurist en bedrijfskundige, in het dagelijks leven nu manager Projects, Processes & Change bij de Europese tak van de internationale verzekeringsmaatschappij Amlin.

Zijn boodschap: “Rijswijk staat, net als veel andere middelgrote gemeenten voor grote uitdagingen: steeds meer sociale en zorgtaken naar de gemeente, in combinatie met nijpende financien, en het leefbaar houden van de wijken in onze stad. Zeggen dat het anders kan en moet, is dan niet genoeg, en ook niet geloofwaardig met de huidige college-partijen. Ik wil bouwen aan goede verbindingen met maatschappelijke en culturele organisaties in Rijswijk, gericht op de eigen kracht van mensen. Rijswijk verdient een beter bestuur dan de afgelopen 8 jaar, het college van Onafhankelijk Rijswijk, VVD, PvdA en CDA heeft zijn tijd gehad. Het bestuur moet transparanter, professioneler en met meer betrokkenheid van individuele burgers. Ik hoop op een sterke Rijswijkse D66-fractie in maart 2014, zodat we ons ‘redelijk alternatief’ waar kunnen maken. Als zelfstandige gemeente kan Rijswijk niet zonder.”