donderdag 20 maart 2014

D66 in Rijswijk van drie naar vier zetels

D66 heeft ook in Rijswijk een mooie uitslag gerealiseerd. Met bijna 40% meer stemmen dan vier jaar geleden gaan we van drie naar vier zetels. De nieuwe fractie, die op 27 maart a.s. zal worden geïnstalleerd, bestaat uit Constantijn Dolmans, Mark Storm, Marthe Stallenberg en Martine Koopman.

We zijn natuurlijk blij met ons eigen resultaat, maar ook ongerust over de verdeeldheid in de Rijswijkse politiek. Met negen partijen tussen de twee en vijf zetels in de Raad zal het lastig zijn een stabiel bestuur te vormen.

Onze inzet in de campagne was goed bestuur en gezonde financiën als randvoorwaarden voor een zelfstandig Rijswijk waarin iedereen zijn of haar kansen optimaal kan benutten. Goed bestuur, gezonde financiën en kansen benutten zullen dan ook onze inzet zijn in de collegeonderhandelingen. Deze beginnen morgen met een openbare bijeenkomst van de lijsttrekkers in de Raadszaal.

Het bestuur en de toekomstige fractie willen de leden goed op de hoogte houden van de ontwikkelingen, en ook graag met de leden in gesprek blijven en ideeën blijven ontwikkelen. Binnenkort zal het bestuur dan ook een ledenbijeenkomst organiseren. Datum, tijdstip en plaats volgen zo spoedig mogelijk.

Vol plezier en zelfvertrouwen aan de slag!