vrijdag 21 maart 2014

College-samenwerking tussen D66 Rijswijk en BVR niet geloofwaardig

D66-lijsttrekker Constantijn Dolmans heeft tijdens een openbare bijeenkomst op het Rijswijkse stadhuis gezegd een samenwerking tussen D66 en Beter voor Rijswijk (BVR) in het nieuw te vormen college onwaarschijnlijk te vinden. “Zo’n samenwerking is ongeloofwaardig gezien de grote verschillen in idealen, mensbeeld en grondhouding van beide partijen.”

Dit volgde op de suggestie van BVR-voorman, PVV-Statenlid Braam, dat de winnaars van de gemeenteraadsverkiezingen in Rijswijk, Gemeentebelangen, BVR en D66, samen aan de slag moeten in de collegevorming.  Dolmans: “BVR neemt geen afstand van de uitlatingen van PVV partijleider Wilders over ‘minder Marokkanen’. Ook de toon van het BVR verkiezingsprogramma in de sfeer van ‘stadcommando’s tegen straatterroristen’ biedt ons geen vertrouwen. We moeten nu in de collegevorming geen tijd verliezen door te kijken naar samenwerking tussen D66 en BVR. De nieuwe raadsfractie van D66 zal verder de komende vier jaar voorstellen van BVR op inhoudelijke gronden beoordelen.”

De bijeenkomst op het Rijswijkse stadhuis was georganiseerd door Gemeentebelangen die als grootste partij het voortouw neemt in de besprekingen over het nieuw te vormen college. Voor D66 is vanzelfsprekend het eigen verkiezingsprogramma inzet bij deze onderhandelingen. Een goed bestuur dat luistert, visie vormt en mensen daarin meeneemt staan daarin voorop samen met gezonde financiën en een verantwoorde uitvoering in het sociale domein.

Lees ook

De column van Alexender Pechtold in De Volkskrant van 25 maart jl.: “Gun Wilders niet de slachtofferrol die hij wil”.