woensdag 2 april 2014

Gemeentebelangen praat verder met D66, VVD, SP en GroenLinks

Na ruim een week van intensieve gesprekken met alle politieke partijen vertegenwoordigd in de Rijswijkse gemeenteraad, hebben de onderhandelaars van de grootste partij Henny van der Horst-Van Roon en Ronald van der Meij (GBR) bekend gemaakt met D66, VVD, SP en GroenLinks te willen gaan werken aan de opstelling van een collegeprogramma en de vorming van een nieuw college. Ronald van der Meij: “Voor de verkiezingen heeft Gemeentebelangen nadrukkelijk de ambitie geuit om te gaan werken aan een nieuw gemeentebestuur dat dichtbij haar inwoners staat, ruimte biedt aan initiatieven en kiest voor een bestuursstijl die verbindend is en de samenleving als uitgangspunt neemt.

Henny van der Horst: “Wij hebben geconstateerd  dat we met bovenstaande partijen op basis van gezamenlijke uitgangspunten de mogelijkheid hebben om deze ambitie binnen het College en gemeenteraad waar te kunnen maken”. Het streven van Gemeentebelangen Rijswijk, D66, VVD, SP en Groenlinks is om snel tot een akkoord op hoofdlijnen te komen.

Het bestuur en fractie van D66 Rijswijk zijn blij met de snelle stappen die zijn gezet naar een nieuw College met een open bestuursstijl.