vrijdag 18 april 2014

Beoogd wethouder D66 Rijswijk: Nicole Dierdorp

D66 Rijswijk kandideert Nicole Dierdorp (36) als wethouder Financiën en Onderwijs voor het te vormen College in Rijswijk. Nicole Dierdorp werkt momenteel als senior beleidsadviseur bij de provincie Zuid Holland en heeft een doctoraaldiploma in de biologie. Zij was eerder raadslid voor D66 Rijswijk van 2010 tot aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2014.

Nicole Dierdorp geeft aan te staan voor een open en transparant bestuur, dicht bij de burgers. “Samen maak je Rijswijk mooier en sterker en kun je prachtige initiatieven uit de samenleving verder helpen. Daarnaast moet er de komende jaren meer gebeuren met minder geld. Daarom moeten we duurzaam investeren in de toekomst van Rijswijk.”

“Nicole Dierdorp is de juiste persoon op de goede plek in het beoogde nieuwe College”; aldus Constantijn Dolmans, fractievoorzitter van D66 Rijswijk. “Zij heeft de afgelopen vier jaar respect geoogst met haar zakelijke optreden in de Raad. Met haar open persoonlijkheid en creativiteit kan ze tegenstellingen overbruggen.We hadden meerdere kandidaten op het vizier en wilden graag iemand van buiten de relatief nieuwe D66 fractie in Rijswijk. We hebben juist Nicole voorgedragen omdat zij vanuit haar huidige werk bij de provincie de gepaste kennis en ervaring brengt voor de zware post Financiën en Onderwijs.”

De verkiezing van de nieuwe wethouders van het Rijswijkse college vindt plaats tijdens een buitengewone raadsvergadering op 6 mei om 20.00 uur in het stadhuis.