donderdag 21 september 2017

Kandidaatstelling Gemeenteraadsverkiezingen D66 Rijswijk gesloten

D66 Rijswijk is druk bezig met campagnevoorbereidingen, het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. De kandidaatstelling voor de lijst is inmiddels gesloten.

Eerder is door e-voting Constantijn Dolmans al verkozen tot lijsttrekker. Het bestuur van de vereniging is blij dat er zich daarnaast zo’n 20 Rijswijkse D66-ers gemeld hebben voor de lijst, vier meer dan bij de afgelopen verkiezingen.

De komende tijd heeft de stemadviescommissie van D66 Rijswijk, bestaande uit Oscar Reiche (afdelingsvoorzitter D66 Rijswijk), Marjolein de Jong (voormalig wethouder en raadslid D66 Den Haag) en Constantijn Dolmans (fractievoorzitter en lijsttrekker D66 Rijswijk), individuele gesprekken met de kandidaten. Daarna wordt een stemadvies opgesteld en worden de namen van de kandidaten bekend gemaakt. Uiteindelijk bepalen de ruim 120 leden van de politieke vereniging D66 Rijswijk de volgorde op de kandidatenlijst door middel van e-voting. Op 19 oktober a.s. is er ook een ledenbijeenkomst waar de kandidaten zich kunnen presenteren. Daarna wordt de geheime stemming door e-voting geopend. Een democratisch proces waarbij de leden van de lokale afdeling maximale invloed hebben op de uiteindelijke lijst. De definitieve lijstvolgorde wordt na de stemming medio november bekend gemaakt.

Wordt vervolgd…