maandag 13 juli 2020

Nieuw veld op komst voor RHC

Afgelopen week heeft D66 Rijswijk tijdens het kaderdebat mede met VVD Rijswijk een motie ingediend waarbij het derde veld van RHC gerenoveerd kan worden. Verder wordt er onderzocht met de andere verenigingen van het sportpark hoe er een vierde veld aangelegd kan gaan worden. Om dit te kunnen uitvoeren heeft de gemeente een reservering in de begroting van 2021 opgenomen.

Oud bestuursvoorzitter van D66 Rijswijk en bestuurslid van de RHC Oscar Reiche is blij met dit besluit: “temeer omdat we hiermee de wachtlijst kunnen gaan wegwerken en we de jeugd vanuit de nieuwe wijk Rijswijk buiten de kans geven om dichtbij te kunnen sporten, het zou fantastisch zijn indien de vervanging van de toplaag van veld 3 in de winterstop 2020/2021 kan meelopen in de uitvoering waardoor onze veldcapaciteit in het voorjaaweer up-to-date is”.

Aandacht voor duurzame ontwikkeling rondom de club

D66 Rijswijk wil dat er bij de renovatie van het derde veld nagedacht wordt over een recycle systeem waarbij het water van het veld niet geloost wordt, maar hergebuikt kan worden. Daarnaast moet er vanwege het wegvallen van parkeerplekken op het eigen complex geen bomen in het Elsenburgerbos sneuvelen, nu we die net gered hebben bij de verbreding van de A4.

Daarnaast biedt het overleg de mogelijkheid om een verkenning te starten voor een renovatie van het clubgebouw.